Praktijkvoorbeelden (12)

Filter resetten

Met wie heb ik (ID)contact?

Met IRMA of DigiD kan vertrouwelijke informatie in een chat-, telefoon- of videogesprek worden besproken. ID Contact draagt bij aan optimalere dienstverlening aan inwoners en burgers door geauthentiseerde communicatie.

2021

Succesvolle ondernemersdienstverlening voor startende ondernemers

De ondernemersdienstverlening wordt uitgebreid i.s.m. Stichting Startersloket, zodat startende ondernemers onafhankelijk ondersteund worden. Het doel is niet meer startende ondernemers, maar wel beter voorbereidde starters binnen de gemeente Hollands Kroon.

2021

Antwoord op maat

De vraag van de inwoner zo snel mogelijk brengen bij de plek waar het goede antwoord is

2021

Wachtverhalen

Gemeente Dronten wil 70% van de telefoontjes die op het KlantContactCentrum binnenkomen binnen 25 seconden beantwoorden en irritatie van bellers bij wachten aan de telefoon verlagen.

2022

First time Fix

Doel is om zoveel mogelijk telefonische vragen van burgerzaken aan de voorkant bij het KCC af te handelen door telefoniemedewerkers in te werken op burgerzaken producten.

2021

De digitale balie: oogcontact maakt echt het verschil

Het oorspronkelijke doel was volgens Bjorn Dirkse, procesmanager innovatie, om het oogcontact met Rotterdammers te herstellen na de intelligente lockdown van maart 2020. Het doel werd al snel ambitieuzer: daadwerkelijke dienstverlening mogelijk maken via een videoverbinding. Daarvoor is identificatie, veilig...

2021

GO-bus komt naar u toe!

Dankzij de GO-bus is Goeree-Overflakkee laagdrempelig toegankelijk voor alle inwoners. De bus komt in alle dorpskernen op het eiland. Daardoor hoeven inwoners voor bepaalde producten en diensten niet zelf naar het gemeentehuis te reizen.

2019