Praktijkvoorbeelden (10)

Filter resetten

Actienetwerk Zelfmoordpreventie Midden-Limburg

Het doel van het Actienetwerk Zelfmoordpreventie is om suïcides en suïcidepogingen in Midden-Limburg substantieel te verminderen zodat uiteindelijk zo weinig mogelijk mensen eenzaam en radeloos sterven door zelfmoord.

2024

Stap voor stap naar leefbare jeugdvriendelijke buurten

Het Netwerk Jeugdvriendelijk uit Vlaanderen en Child Friendly Cities Initiative (CFCI) uit Nederland heeft een bundel met voorbeelden voor jeugdvriendelijke buurten. Deze voorbeelden komen voort uit een uitwisselingsprogramma waarbij anderhalf jaar lang ideeën zijn uitgewisseld en inspiratie is opgedaan.

Netwerk Jeugdvriendelijk uit Vlaanderen en Child Friendly Cities Initiative (CFCI) 2024

Global Goals in raadsvoorstellen Waalwijk

In Waalwijk zijn de Global Goals een belangrijk thema geworden. In de raadsvoorstellen is een SDG-paragraaf opgenomen waarmee meer bewustwording over de duurzame ontwikkeldoelen wordt gecreëerd . Daarnaast wordt duurzaamheid in brede zin verder geïntegreerd binnen de gemeentelijke organisatie.

2023

Gemeente Waalwijk helpt arbeidsmigranten op weg met app

In de gemeente Waalwijk verblijven veel arbeidsmigranten en de verwachting is dat het aantal alleen maar toe zal nemen. Om arbeidsmigranten met goede informatievoorziening verder te helpen hun weg te vinden in Nederland, werken ze binnen de gemeente sinds kort...

2022

Zutphens Ontwikkel Netwerk (ZON)

Ontwikkeling van inwoners wetsoverstijgend centraal stellen. Ongeacht indicatie (Wsw, Wmo, Pwet). Zorgaanbieders, ondernemers, scholen en gemeente slaan handen in één. De inwoner op de best passende plek, de gemeente regelt de rest.

2022

Nieuwkomers Sterk aan het Werk

In de pilot ‘Nieuwkomers Sterk aan het Werk’ werken de drie Midden-Limburgse gemeenten Nederweert (hoofdaanvrager), Weert en Cranendonck op co-creatieve wijze samen met Werk.Kom, werkgevers, inburgeringsaanbieders, onderwijs en partners uit zorg en welzijn aan een innovatieve en integrale benadering van...

2022

First time Fix

Doel is om zoveel mogelijk telefonische vragen van burgerzaken aan de voorkant bij het KCC af te handelen door telefoniemedewerkers in te werken op burgerzaken producten.

2021