Praktijkvoorbeelden (10)

Filter resetten

Jeugdwerkgelegenheid Stroomopwaarts

In de arbeidsmarktregio Rijnmond zijn veel vacatures. Tegelijk is de verwachting dat er veel jongeren zijn die niet meedoen in de maatschappij. Jongeren die de koers richting school of werk niet meer in beeld hebben. Een deel van die jongeren...

2025

Stap voor stap naar leefbare jeugdvriendelijke buurten

Het Netwerk Jeugdvriendelijk uit Vlaanderen en Child Friendly Cities Initiative (CFCI) uit Nederland heeft een bundel met voorbeelden voor jeugdvriendelijke buurten. Deze voorbeelden komen voort uit een uitwisselingsprogramma waarbij anderhalf jaar lang ideeën zijn uitgewisseld en inspiratie is opgedaan.

Netwerk Jeugdvriendelijk uit Vlaanderen en Child Friendly Cities Initiative (CFCI) 2024

De Deelscootmobiel: veilig gestald en eenvoudig in gebruik

In de Randstad is een groot tekort aan scootmobielen en stallingen. De vraag neemt toe waardoor mensen lang op wachtlijsten staan. Dat is een onwenselijke situatie. De gemeenten Schiedam, Vlaardingen en Maassluis zorgden in nauwe samenwerking met Rogplus, uitvoerder van...

2024

De kleine schans

Hulp en zorg voor kinderen, volwassenen en ouderen moet anders, beter en effectiever. De Kleine Schans doet dat: het is de eerste én enige coöperatie voor zorg en hulp in het brede sociaal domein in Nederland waarin professionals en vrijwilligers...

2023

Communicatiestrategie jaarwisseling 2020/2021

In de communicatiestrategie staan het handelingsperspectief, de geldende regels en de te nemen maatregelen centraal. Omdat het niet bekend is of het Coronavirus tijdens de jaarwisseling nog in ons land is, zijn er twee kernboodschappen geformuleerd.

2020

Zutphens Ontwikkel Netwerk (ZON)

Ontwikkeling van inwoners wetsoverstijgend centraal stellen. Ongeacht indicatie (Wsw, Wmo, Pwet). Zorgaanbieders, ondernemers, scholen en gemeente slaan handen in één. De inwoner op de best passende plek, de gemeente regelt de rest.

2022

First time Fix

Doel is om zoveel mogelijk telefonische vragen van burgerzaken aan de voorkant bij het KCC af te handelen door telefoniemedewerkers in te werken op burgerzaken producten.

2021