Praktijkvoorbeelden (9)

Filter resetten

Schaft Lokaal, Duurzaam en Gezond

Het bedrijfsrestaurant van het gemeentehuis Lochem serveert per 1 januari 2025 lokale, duurzame en gezonde producten. Boeren en verwerkers om de hoek leveren direct aan de cateraar. Daardoor zijn de ketens kort en de producten vers. Als werkgever is de...

2025

Buitenactie 'Fleur op je bankje' verbindt!

Onder de noemer ‘Fleur op je bankje’ organiseert gemeente Nederweert een buitenactie. Het doel van deze actie is inwoners in contact te brengen met elkaar en hen te inspireren om de eigen leefomgeving mooier en prettiger te maken. Op deze...

2025

Stap voor stap naar leefbare jeugdvriendelijke buurten

Het Netwerk Jeugdvriendelijk uit Vlaanderen en Child Friendly Cities Initiative (CFCI) uit Nederland heeft een bundel met voorbeelden voor jeugdvriendelijke buurten. Deze voorbeelden komen voort uit een uitwisselingsprogramma waarbij anderhalf jaar lang ideeën zijn uitgewisseld en inspiratie is opgedaan.

Netwerk Jeugdvriendelijk uit Vlaanderen en Child Friendly Cities Initiative (CFCI) 2024

Zutphens Ontwikkel Netwerk (ZON)

Ontwikkeling van inwoners wetsoverstijgend centraal stellen. Ongeacht indicatie (Wsw, Wmo, Pwet). Zorgaanbieders, ondernemers, scholen en gemeente slaan handen in één. De inwoner op de best passende plek, de gemeente regelt de rest.

2022

Nieuwkomers Sterk aan het Werk

In de pilot ‘Nieuwkomers Sterk aan het Werk’ werken de drie Midden-Limburgse gemeenten Nederweert (hoofdaanvrager), Weert en Cranendonck op co-creatieve wijze samen met Werk.Kom, werkgevers, inburgeringsaanbieders, onderwijs en partners uit zorg en welzijn aan een innovatieve en integrale benadering van...

2022

Duaal traject voor brede doelgroep statushouders met een uitkering

De gemeenten Lochem en Brummen hebben de handen ineengeslagen om te experimenteren met een duaal traject voor statushouders met een uitkering. Het uitgangspunt is een individueel traject waar in ieder geval de componenten inburgering, taal (op de werkvloer) en werk...

2022

First time Fix

Doel is om zoveel mogelijk telefonische vragen van burgerzaken aan de voorkant bij het KCC af te handelen door telefoniemedewerkers in te werken op burgerzaken producten.

2021