Praktijkvoorbeelden (11)

Filter resetten

De kleine schans

Hulp en zorg voor kinderen, volwassenen en ouderen moet anders, beter en effectiever. De Kleine Schans doet dat: het is de eerste én enige coöperatie voor zorg en hulp in het brede sociaal domein in Nederland waarin professionals en vrijwilligers...

2023

Communicatiestrategie jaarwisseling 2020/2021

In de communicatiestrategie staan het handelingsperspectief, de geldende regels en de te nemen maatregelen centraal. Omdat het niet bekend is of het Coronavirus tijdens de jaarwisseling nog in ons land is, zijn er twee kernboodschappen geformuleerd.

2020

Zutphens Ontwikkel Netwerk (ZON)

Ontwikkeling van inwoners wetsoverstijgend centraal stellen. Ongeacht indicatie (Wsw, Wmo, Pwet). Zorgaanbieders, ondernemers, scholen en gemeente slaan handen in één. De inwoner op de best passende plek, de gemeente regelt de rest.

2022

Omgevingswalkshop; verbinding van waarde(n)!

De omgevingswalkshop heeft als doel om op een positief waarderende manier de dialoog over wat echt belangrijk wordt gevonden in vraagstukken te faciliteren. Dit doet de omgevingswandeling in 10 korte stappen waarin medemenselijkheid, inlevingsvermogen en verbeeldingskracht (letterlijk en figuurlijk) centraal...

2021

First time Fix

Doel is om zoveel mogelijk telefonische vragen van burgerzaken aan de voorkant bij het KCC af te handelen door telefoniemedewerkers in te werken op burgerzaken producten.

2021

Stein, de Meest Toegankelijke Gemeente 2021

In Stein moet iedereen kunnen meedoen. Dat was én is het devies! Vanuit dat oogpunt staat de organisatie sinds jaar en dag in verbinding met ervaringsdeskundigen. Sinds het ondertekenen van de intentieverklaring in 2018 kreeg de aanpak de gewenste structuur...

2021