Praktijkvoorbeelden (17)

Filter resetten

Behoefteonderzoek in gemeentelijke dienstverlening

Wat vinden inwoners en organisaties belangrijk in de gemeentelijke dienstverlening van de gemeente Horst aan de Maas? Aan welke verbeteringen hebben zij behoefte? En welke kanalen moeten als eerste worden aangepakt? Via een handige, zelf ontwikkelde onderzoeksmethode kreeg de gemeente...

2023

Strategisch beleidskader Opvang en huisvesting vluchtelingen

Landelijk is een grote crisis ontstaan rondom de opvang en huisvesting van verschillende groepen vluchtelingen (asielzoekers, statushouders, Oekraïense ontheemden). Deze crisis raakt ook Veldhoven. Vanuit het Rijk en de regio wordt grote druk uitgeoefend op de individuele gemeenten om mee...

2023

Sportnota Rekken en strekken

Meer inwoners van Smallingerland kunnen worden ‘aangezet’ tot meer bewegen en sporten. Dat is op te maken uit de nieuwe sportnota ‘Rekken en strekken’ van Smallingerland. Vooral in de leeftijdsgroep van vier tot negentien jaar wil de gemeente vooruitgang boeken.

2022

Twentse Koers op gezondheid en zorg

In Twente werken de 14 gemeenten, Menzis, GGD Twente, Provincie Overijssel en vele andere partners (zoals zorgaanbieders, welzijnsstichtingen, inwonersinitiatieven, huisartsen en schuldhulpverlengingsorganisaties) intensief samen aan het financieel en kwalitatief toekomstbestendig houden van het zorgstelstel en aan de kanteling van ziekte...

2022

Met wie heb ik (ID)contact?

Met IRMA of DigiD kan vertrouwelijke informatie in een chat-, telefoon- of videogesprek worden besproken. ID Contact draagt bij aan optimalere dienstverlening aan inwoners en burgers door geauthentiseerde communicatie.

2021