Praktijkvoorbeelden (22)

Filter resetten

Gratis Aktyf Waadhoeke

Gratis Aktyf Waadhoeke beoogt om meedoen aan sport en cultuur net zo toegankelijk te laten zijn als naar de basisschool gaan.

2025

De Bestaanszekerheidcheck

De bestaanszekerheidscheck voor inwoners met een Participatiewet-uitkering heeft als doel om te zorgen dat zij voldoende financiële middelen en ondersteuning krijgen om een waardig bestaan te kunnen leiden.

2025

Dordtpas: een brede stadspas voor iedereen

De Dordtpas is er voor iedereen. Het doel is verbinding met de stad en participatie. Iedereen kan de pas kopen, maar voor de kleine beurs en mantelzorgers is de Dordtpas gratis. Voor verschillende doelgroepen biedt de gemeente pro-actief regelingen aan...

2025

Geldpraatje Dordrecht

Als je je zorgen maakt over je je gezondheid ga je naar de huisarts. Maar waar ga je heen als je geldzorgen hebt? Deze vraag vormde de basis voor 'Geldpraatje,' een nieuwe aanpak voor inwoners met geldzorgen.

2024

Dementievriendelijke route de Oost

De gemeente Dronten heeft een straat laten aanleggen die speciaal is aangepast voor mensen met dementie. De looproute ligt aan de Oost in Dronten en loopt van verzorgingstehuis De Regenboog naar het winkelcentrum.

2023

Robot (RPA) werkt 3 jaar achterstand weg

Dankzij Robotic Process Automation (RPA), een robot die softwarematig handelingen wegneemt, konden er drie jaar aan achterstand weggewerkt worden. Het gaat specifiek om het verwerken van door de OFGV (Omgevingsdienst Flevoland, Gooi en Vechtstreek) aangeleverde zaken; documenten en stukken. De...

2023

KCC speelt belangrijke rol in Omgevingswet

Het Klant Contact Centrum (KCC) wordt serieus meegenomen in het opzetten van de serviceorganisatie te voorbereiding op de Omgevingswet en de WKB (Wet Kwaliteitsborging voor het Bouwen). Er wordt heel nadrukkelijk de verbinding tussen het KCC en Triage ruimtelijk domein...

2023

Bomenroute begraafplaats De Wissel

‘Op gemeentelijke begraafplaats De Wissel staan bijzondere bomen. Mede daardoor is de begraafplaats een betekenisvolle plek om te zijn. De bomenroute laat bezoekers op een andere manier kennismaken met groen.

2023

Videobellen met bewoners

Om de lijntjes met de inwoners korter te maken, is in 2019 besloten om beeldbellen in te zetten. De doelstelling was: dienstverlening persoonlijk, dichtbij en maximaal online. En dat alles op een hoog niveau. Het begon als een experiment maar...

2021