Praktijkvoorbeelden (24)

Filter resetten

Jeugdwerkgelegenheid Stroomopwaarts

In de arbeidsmarktregio Rijnmond zijn veel vacatures. Tegelijk is de verwachting dat er veel jongeren zijn die niet meedoen in de maatschappij. Jongeren die de koers richting school of werk niet meer in beeld hebben. Een deel van die jongeren...

2025

De Bestaanszekerheidcheck

De bestaanszekerheidscheck voor inwoners met een Participatiewet-uitkering heeft als doel om te zorgen dat zij voldoende financiële middelen en ondersteuning krijgen om een waardig bestaan te kunnen leiden.

2025

Dordtpas: een brede stadspas voor iedereen

De Dordtpas is er voor iedereen. Het doel is verbinding met de stad en participatie. Iedereen kan de pas kopen, maar voor de kleine beurs en mantelzorgers is de Dordtpas gratis. Voor verschillende doelgroepen biedt de gemeente pro-actief regelingen aan...

2025

De Deelscootmobiel: veilig gestald en eenvoudig in gebruik

In de Randstad is een groot tekort aan scootmobielen en stallingen. De vraag neemt toe waardoor mensen lang op wachtlijsten staan. Dat is een onwenselijke situatie. De gemeenten Schiedam, Vlaardingen en Maassluis zorgden in nauwe samenwerking met Rogplus, uitvoerder van...

2024

Geldpraatje Dordrecht

Als je je zorgen maakt over je je gezondheid ga je naar de huisarts. Maar waar ga je heen als je geldzorgen hebt? Deze vraag vormde de basis voor 'Geldpraatje,' een nieuwe aanpak voor inwoners met geldzorgen.

2024

Dementievriendelijke route de Oost

De gemeente Dronten heeft een straat laten aanleggen die speciaal is aangepast voor mensen met dementie. De looproute ligt aan de Oost in Dronten en loopt van verzorgingstehuis De Regenboog naar het winkelcentrum.

2023

Robot (RPA) werkt 3 jaar achterstand weg

Dankzij Robotic Process Automation (RPA), een robot die softwarematig handelingen wegneemt, konden er drie jaar aan achterstand weggewerkt worden. Het gaat specifiek om het verwerken van door de OFGV (Omgevingsdienst Flevoland, Gooi en Vechtstreek) aangeleverde zaken; documenten en stukken. De...

2023

KCC speelt belangrijke rol in Omgevingswet

Het Klant Contact Centrum (KCC) wordt serieus meegenomen in het opzetten van de serviceorganisatie te voorbereiding op de Omgevingswet en de WKB (Wet Kwaliteitsborging voor het Bouwen). Er wordt heel nadrukkelijk de verbinding tussen het KCC en Triage ruimtelijk domein...

2023