Praktijkvoorbeelden (15)

Filter resetten

Buurtkastjes brengen buurtgeluk

Buurtkastjes versterken de sociale cohesie, dragen bij aan duurzaamheid door hergebruik en helpen mensen die het financieel minder breed hebben. Deze kastjes fungeren als een laagdrempelige manier voor buurtbewoners om hulp en steun te bieden, door het delen van producten...

2025

Speciale communicatiecampagne om jongeren beter te bereiken

Het bereiken van jongeren uit de kindregeling bezorgt veel gemeenten kopzorgen. In de gemeente Deventer bundelden de afdelingen Beleid en Communicatie en het Meldpunt Toeslagen daarom hun krachten. Dit mondde uit in een speciale communicatiecampagne voor jongeren. In gesprek met...

2024

Deventer, een internationale en vernieuwende Hanzestad

In de Ambitienota Internationaal Beleid 2021-2026 zet de gemeente Deventer nieuwe stappen op het gebied van internationale samenwerking. Deze nota breekt met eerdere tradities door het beleid onder te brengen in het programma Economie en Internationaal Beleid. De nota is...

2024

Stichting Ondernemend Oekraïne

Gedurende eind 2022 en de eerste helft van 2023 is het idee ontstaan om Oekraïense vluchtelingen in Deventer en omgeving de gelegenheid te bieden om in Nederland hun eigen bedrijf op te richten. Om dit te kunnen faciliteren is in...

2024

Creatieve aanpak voor leerlingenvervoer in gemeente Hardenberg

Leerlingenvervoer kan in allerlei vormen, het hoeft niet altijd om taxivervoer te gaan. Creatieve aanpakken zijn er door het hele land, zoals in de gemeente Hardenberg waar uit de klankbordgroep met ouders en vervoerders een bijzondere maatwerkoplossing is ontstaan.

2024

OZB compensatie voor maatschappelijke objecten

Op basis van de “verordening compensatieregeling OZB maatschappelijke objecten” kan er subsidie worden verleend voor de OZB aan de eigenaren en/of gebruikers van maatschappelijke objecten. Deze subsidie is maximaal 50% van de OZB aanslag voor het eigenaren en/of gebruikers gedeelte.

2022

Met wie heb ik (ID)contact?

Met IRMA of DigiD kan vertrouwelijke informatie in een chat-, telefoon- of videogesprek worden besproken. ID Contact draagt bij aan optimalere dienstverlening aan inwoners en burgers door geauthentiseerde communicatie.

2021