Praktijkvoorbeelden (7)

Filter resetten

(H)erkenning helpt bij verwerken boosheid

In de gemeente Delft wilden ze graag meewerken om de documentaire Kind van het toeslagenschandaal te laten zien. Vooral aan jongeren en ouders, maar ook aan gemeentelijke collega’s en ketenpartners. Ze bouwden er nog een avondvullend programma om heen. In...

2024

Praatplaat

De praatplaat is ontwikkeld voor de schuldhulpverleningsintake en is een meetinstrument gedurende het hele traject. Er wordt samen met de hulpvrager gekeken naar 8 verschillende leefgebieden, waarin voor elke partij helderheid komt in de situatie en de stressfactoren. Hulpvrager geeft...

2024

Durf ook buiten de gebaande paden te gaan

Het team van het Loket Herstel Toeslagenaffaire in Zoetermeer neemt iedere aanvraag heel serieus én durft kaders los te laten. Daardoor hielpen ze bijvoorbeeld een ouder binnen zeven maanden uit de Participatiewet te komen.

2023

App voor virtuele huisbezoeken en digitaal klantcontact

Vanaf begin 2020 was er, als gevolg van Corona maatregelen, vanuit de afdeling Sociale Zaken minder fysiek klantcontact mogelijk. Ook was het niet meer goed mogelijk om huisbezoeken bij de klanten af te leggen. Er is een app ontwikkeld om...

IJsselgemeenten 2022

Het gemeentelijk gegevensmodel

Het Gemeente Gegevensmodel is ontwikkeld in opdracht van de Gemeente Delft ter ondersteuning van de visie op het gebied van informatie gestuurd werken, en wordt praktisch ingezet als het centrale datamodel in het dataware house (DWH) en de classificatie van...

2023