Praktijkvoorbeelden (25)

Filter resetten

Kernfoto's sociaal domein

Sinds begin 2023 maakt de gemeente samen met inwoners en partners kernfoto's voor het sociaal domein . Deze kernfoto's helpen om een gezamenlijk en integraal beeld te krijgen van wat er speelt in de verschillende kernen van Stichtse Vecht.

2024

Wendbaar en ambitieus (be)sturen

Deze casus is succesvol omdat het doorlopen proces niet alleen geleid heeft tot een product: een doelgericht collegeprogramma. Het heeft versterking van de professionaliteit van politiek, bestuur en ambtelijke organisatie opgeleverd en een doelgerichte P&C cyclus.

2023

Bredata: masterplan voor digitalisering met menselijke maat

Breda wil in 2030 nationaal en internationaal vooroplopen en excelleren als een stad waar de menselijke maat van digitalisering centraal staat. Daartoe is een masterplan digitalisering bedacht: Bredata. Marieke Beekers is verbindingsmaker bij de gemeente Breda en kwartiermaker voor Mindware...

2023

Scheidingsplein : preventief scheidingsaanbod

De gemeente Hollands Kroon heeft voor de 18 gemeenten in Noord Hollands Noord het scheidingsplein ontwikkeld. Hier kunnen ouders, kinderen, betrokkenen en professionals alles vinden over scheiden en wat daarbij komt kijken.

2023

Stichtse Vecht voor iedereen: Lokaal inclusie Agenda

Met de Inclusie Agenda laat de gemeente Stichtse Vecht zien wat er al gedaan wordt, welke ambities er zijn en hoe met alle partijen samengewerkt moet worden om ervoor te zorgen dat iedereen in mee kan blijven doen. Het hoofddoel...

2021

Cyberambassadeurs maken bewoners digitaal weerbaar

Om de toenemende cybercriminaliteit aan te pakken leidt Gemeente Breda bewoners op tot cyberambassadeurs. Deze vrijwilligers zijn een schakel tussen politie, gemeente en bewoners. Ze waarschuwen buurtbewoners voor online gevaren en geven tips om zich te wapenen tegen cybercriminelen.

2022

App voor virtuele huisbezoeken en digitaal klantcontact

Vanaf begin 2020 was er, als gevolg van Corona maatregelen, vanuit de afdeling Sociale Zaken minder fysiek klantcontact mogelijk. Ook was het niet meer goed mogelijk om huisbezoeken bij de klanten af te leggen. Er is een app ontwikkeld om...

IJsselgemeenten 2022