Praktijkvoorbeelden (7)

Filter resetten

TUOB (Transparant Uniform Onderhoud Bergeijk)

Aandacht voor leefbaarheid in de dorpskernen en met name de kleinere dorpskernen en bestaanszekerheid voor verenigingen. Door de TUOB-systematiek (Transparant Uniform Onderhoud Bergeijk) blijven in ieder geval de basisvoorzieningen per dorpskern intact. Hierdoor kunnen alle sportvoorzieningen en gemeenschapshuizen blijven voortbestaan...

2024

Strategisch beleidskader Opvang en huisvesting vluchtelingen

Landelijk is een grote crisis ontstaan rondom de opvang en huisvesting van verschillende groepen vluchtelingen (asielzoekers, statushouders, Oekraïense ontheemden). Deze crisis raakt ook Veldhoven. Vanuit het Rijk en de regio wordt grote druk uitgeoefend op de individuele gemeenten om mee...

2023

Samen het ongewone gewoon maken: lokale inclusie agenda 2023-2025

De gemeente Borsele wil een inclusieve gemeente zijn voor mensen met en zonder handicap, beperking of kwetsbaarheid. Toegankelijkheid in Borsele is de norm, niet de uitzondering. In deze agenda beschrijft de gemeente Borsele welke stappen zij de komende jaren gaat...

2022

Twentse Koers op gezondheid en zorg

In Twente werken de 14 gemeenten, Menzis, GGD Twente, Provincie Overijssel en vele andere partners (zoals zorgaanbieders, welzijnsstichtingen, inwonersinitiatieven, huisartsen en schuldhulpverlengingsorganisaties) intensief samen aan het financieel en kwalitatief toekomstbestendig houden van het zorgstelstel en aan de kanteling van ziekte...

2022

Lokale Inclusieagenda Schagen 2021-2022

Met deze Lokale Inclusie Agenda presenteer de gemeente Schagen de speerpunten en acties waar zij de komende 1,5 jaar samen met alle betrokken partijen en ervaringsdeskundigen aan werken. Om zo te komen tot een samenleving waarin iedereen gelijke kansen heeft...

2021

Dienstverlening bieden zoals de klant dit wil!

Doelstelling is om de klant echt centraal te stellen in het dienstverleningsproces. Daarom is ervoor gekozen om klanten mee te laten denken over de vraag "hoe de klantbeleving verbeterd kon worden"

2021