Praktijkvoorbeelden (20)

Filter resetten

TUOB (Transparant Uniform Onderhoud Bergeijk)

Aandacht voor leefbaarheid in de dorpskernen en met name de kleinere dorpskernen en bestaanszekerheid voor verenigingen. Door de TUOB-systematiek (Transparant Uniform Onderhoud Bergeijk) blijven in ieder geval de basisvoorzieningen per dorpskern intact. Hierdoor kunnen alle sportvoorzieningen en gemeenschapshuizen blijven voortbestaan...

2024

De Wegwijzer

In Tilburg wordt er gebruik gemaakt van de Wegwijzer, een door Tilburg zelf ontwikkelt instrument waarop veel informatie gedeeld wordt van de afdeling Werk en Inkomen. Het bijzondere aan dit instrument is dat aan de ene kant de gemeente informatie...

2024

Samenwonen op proef (SOP) in de bijstand

Gemeenten in Beeld - Vlog #60 gemeente Tilburg In de gemeente Tilburg geven ze bijstandsgerechtigden de kans om op proef samen te wonen zonder dat het consequenties heeft op hun uitkering.

2024

Samenwonen op proef in de bijstand

Samenwonen zonder financiële consequenties. In deze pilot mochten mensen met een bijstandsuitkering gaan samenwonen met hun geliefde zonder dat dit direct negatieve gevolgen had voor hun uitkering.

2023

Wendbaar en ambitieus (be)sturen

Deze casus is succesvol omdat het doorlopen proces niet alleen geleid heeft tot een product: een doelgericht collegeprogramma. Het heeft versterking van de professionaliteit van politiek, bestuur en ambtelijke organisatie opgeleverd en een doelgerichte P&C cyclus.

2023

De week van de dienstverlening!

In het hele land zijn er in deze week meer dan 62 sessies georganiseerd voor en door gemeenten met als thema dienstverlening, digitaliseren en de impact op mens en organisatie. Een week vóór en dóór gemeenten die actief bezig zijn...

2023

Tilburg Ten Miles gaat Global Goals

Op 25 september 2022 bestaan de Global Goals 7 jaar, een moment waarop wordt stilgestaan bij wat al is bereikt en wat er nog kan verbeteren. In deze week vinden er over de hele wereld evenementen plaats die het belang...

2022

App voor virtuele huisbezoeken en digitaal klantcontact

Vanaf begin 2020 was er, als gevolg van Corona maatregelen, vanuit de afdeling Sociale Zaken minder fysiek klantcontact mogelijk. Ook was het niet meer goed mogelijk om huisbezoeken bij de klanten af te leggen. Er is een app ontwikkeld om...

IJsselgemeenten 2022