Praktijkvoorbeelden (18)

Filter resetten

Spot Ondermijning Snel campagne

De ludieke campagne “SOS - Spot Ondermijning Snel!” heeft als doel om collega’s van 10 afdelingen bewust te maken van signalen van ondermijning. Zij worden aangemoedigd om deze signalen snel te herkennen en aan te melden.

2024

Nieuwe methode om impact duurzaam inkopen te meten

Duurzaamheid is een gunningscriterium in veel aanbestedingen, maar wat is de impact hiervan? De gemeente Barneveld heeft als eerste een nieuwe methodiek gebruikt om duurzaam inkopen nauwgezet in kaart te brengen.

2024

De Taalsnelweg naar werk

De gemeenten Gorinchem, Molenlanden en Vijfheerenlanden streven met het duale traject ‘De Taal-snelweg naar werk’ ernaar nieuwkomers te koppelen aan de werkvraag van lokale werkgevers. Avres verzorgt jobcoaching op de werkvloer en VluchtelingenWerk is verantwoordelijk voor het taalonderwijs, waar praktijkgerichte...

2022

Met wie heb ik (ID)contact?

Met IRMA of DigiD kan vertrouwelijke informatie in een chat-, telefoon- of videogesprek worden besproken. ID Contact draagt bij aan optimalere dienstverlening aan inwoners en burgers door geauthentiseerde communicatie.

2021

Gelijkwaardig en wandelend werven

Lingewaard is succesvol in het aantrekken van nieuw personeel in een zeer krappe arbeidsmarkt. Hierbij wordt gebruik gemaakt van social media, film en foto technieken en de werklocatie met bijbehorende omgeving.

2021