Praktijkvoorbeelden (11)

Filter resetten

De Lokale Energie Strategie

De Lokale Energie Strategie (LES) geeft een lokale invulling aan de energietransitie. De energietransitie is niet alleen een technisch en een financieel vraagstuk, maar vooral ook een sociaalmaatschappelijke opgave. Bij grote en langdurige trajecten zoals de energietransitie is er behoefte...

2024

De bladermuur brengt geschiedenis tot leven

De Bladermuur is gebaseerd op een eenvoudige handeling van alle tijden: op je gemak bladeren, kijken en lezen. Zo ontstaat een flexibel expositieconcept voor het ontdekken van informatie, een (bedrijfs)geschiedenis, productlijn of verhalende serie foto’s. De primeur van de Bladermuur...

2023

Vlog: Healthy Hillegom

Gemeenten in Beeld - Vlog #10 Hillegom In Hillegom komt staatssecretaris Blokhuis op bezoek vanwege de ondertekening van het leefstijlakkoord 'Healthy Hillegom'.

2020

Twentse Koers op gezondheid en zorg

In Twente werken de 14 gemeenten, Menzis, GGD Twente, Provincie Overijssel en vele andere partners (zoals zorgaanbieders, welzijnsstichtingen, inwonersinitiatieven, huisartsen en schuldhulpverlengingsorganisaties) intensief samen aan het financieel en kwalitatief toekomstbestendig houden van het zorgstelstel en aan de kanteling van ziekte...

2022

Lokale Inclusieagenda Schagen 2021-2022

Met deze Lokale Inclusie Agenda presenteer de gemeente Schagen de speerpunten en acties waar zij de komende 1,5 jaar samen met alle betrokken partijen en ervaringsdeskundigen aan werken. Om zo te komen tot een samenleving waarin iedereen gelijke kansen heeft...

2021

Huur en Buur helpt kwetsbare jongeren op eigen benen staan

Wethouders Corine Dijkstra (Gouda) en Lavinja Sleeuwenhoek (Krimpenerwaard) hebben op 21 februari officieel het startsein gegeven voor Huur en Buur. Dit regionale initiatief koppelt kwetsbare jongeren die op zichzelf willen wonen aan verhuurders die een kamer of studio beschikbaar stellen...

2022

Dienstverlening bieden zoals de klant dit wil!

Doelstelling is om de klant echt centraal te stellen in het dienstverleningsproces. Daarom is ervoor gekozen om klanten mee te laten denken over de vraag "hoe de klantbeleving verbeterd kon worden"

2021