Praktijkvoorbeelden (17)

Filter resetten

Nieuwe methode om impact duurzaam inkopen te meten

Duurzaamheid is een gunningscriterium in veel aanbestedingen, maar wat is de impact hiervan? De gemeente Barneveld heeft als eerste een nieuwe methodiek gebruikt om duurzaam inkopen nauwgezet in kaart te brengen.

2024

Aanpak Beweegmakelaar

Om kwetsbare inwoners in beweging te krijgen hanteert de gemeente Vaals sinds 2012 de Aanpak Beweegmakelaar. Ingrediënten: een persoonlijke benadering, aansluiten op de leefwereld en een goede samenwerking tussen de gemeente en de partners in onder andere de zorg, welzijn...

2023

WijVaals

Wie zich in Vaals bij de gemeente meldt voor ondersteuning in het sociaal domein, krijgt sinds januari 2020 in principe te maken met het gemeentelijke WijVaalsteam. Doel van WijVaals is het bevorderen van zelfstandigheid en participatie.

2023

Havo 4 werkt mee aan de Toekomstagenda Asten 2030

De gemeente Asten heeft met haar inwoners en ondernemers een Toekomstagenda Asten 2030 opgesteld. Leerlingen uit havo 4 van de middelbare school Varendonck leren onderzoek doen voor het vak maatschappijwetenschappen.

2023

Behoefteonderzoek in gemeentelijke dienstverlening

Wat vinden inwoners en organisaties belangrijk in de gemeentelijke dienstverlening van de gemeente Horst aan de Maas? Aan welke verbeteringen hebben zij behoefte? En welke kanalen moeten als eerste worden aangepakt? Via een handige, zelf ontwikkelde onderzoeksmethode kreeg de gemeente...

2023

Met wie heb ik (ID)contact?

Met IRMA of DigiD kan vertrouwelijke informatie in een chat-, telefoon- of videogesprek worden besproken. ID Contact draagt bij aan optimalere dienstverlening aan inwoners en burgers door geauthentiseerde communicatie.

2021