Praktijkvoorbeelden (28)

Filter resetten

'Tichtby' brengt de overheid dichtbij de inwoners

Gemeenten in Beeld - Vlog #61 gemeente Súdwest-Fryslân Elke week zitten Tichtby-medewerkers in verschillende dorpen en steden om mensen met een lager inkomen persoonlijk te helpen met het aanvragen van verschillende toeslagen en regelingen.

2024

Aanpak Beweegmakelaar

Om kwetsbare inwoners in beweging te krijgen hanteert de gemeente Vaals sinds 2012 de Aanpak Beweegmakelaar. Ingrediënten: een persoonlijke benadering, aansluiten op de leefwereld en een goede samenwerking tussen de gemeente en de partners in onder andere de zorg, welzijn...

2023

WijVaals

Wie zich in Vaals bij de gemeente meldt voor ondersteuning in het sociaal domein, krijgt sinds januari 2020 in principe te maken met het gemeentelijke WijVaalsteam. Doel van WijVaals is het bevorderen van zelfstandigheid en participatie.

2023

Vlog: de gemeente faciliteert natuurinclusief boeren

Gemeenten in Beeld - Vlog #52 gemeente Súdwest-Fryslân Om de bodemkwaliteit en biodiversiteit te verbeteren, werken de gemeente Súdwest-Fryslân en de Regio Deal Natuurinclusieve Landbouw samen met boeren en natuurorganisaties.

2023

Bredata: masterplan voor digitalisering met menselijke maat

Breda wil in 2030 nationaal en internationaal vooroplopen en excelleren als een stad waar de menselijke maat van digitalisering centraal staat. Daartoe is een masterplan digitalisering bedacht: Bredata. Marieke Beekers is verbindingsmaker bij de gemeente Breda en kwartiermaker voor Mindware...

2023

Cyberambassadeurs maken bewoners digitaal weerbaar

Om de toenemende cybercriminaliteit aan te pakken leidt Gemeente Breda bewoners op tot cyberambassadeurs. Deze vrijwilligers zijn een schakel tussen politie, gemeente en bewoners. Ze waarschuwen buurtbewoners voor online gevaren en geven tips om zich te wapenen tegen cybercriminelen.

2022

Met wie heb ik (ID)contact?

Met IRMA of DigiD kan vertrouwelijke informatie in een chat-, telefoon- of videogesprek worden besproken. ID Contact draagt bij aan optimalere dienstverlening aan inwoners en burgers door geauthentiseerde communicatie.

2021