Praktijkvoorbeelden (25)

Filter resetten

Slim Strandnet: het elektriciteitsnet van de toekomst

Dit project van de gemeente Den Haag en Stedin gaat over de doorontwikkeling van een slim energiesysteem in Scheveningen Haven. Dit systeem is erop gericht dat vraag en aanbod van elektriciteit op het bestaande netwerk beter op elkaar wordt afgestemd...

2025

Productie verantwoord anders!

Het initiatief om de productieverantwoording binnen de Jeugdwet en Wmo samen makkelijker en eenvoudiger te maken en vast te leggen. Dit bespaart zowel gemeenten als zorgaanbieders waardevolle tijd, wat leidt tot efficiënter beheer van zorgbudgetten.

2025

Verbeteren vanuit klantsignalen

Continu onze dienstverlening verbeteren aan burgers en ondernemers: een belangrijke taak van overheden op alle niveaus. Dit betekent dat de dienstverlening van hoge kwaliteit moet zijn. Aan welke verbeteringen hebben mensen echt behoefte? Burgers en ondernemers vertellen de gemeente elke...

2024

Behoefteonderzoek in gemeentelijke dienstverlening

Wat vinden inwoners en organisaties belangrijk in de gemeentelijke dienstverlening van de gemeente Horst aan de Maas? Aan welke verbeteringen hebben zij behoefte? En welke kanalen moeten als eerste worden aangepakt? Via een handige, zelf ontwikkelde onderzoeksmethode kreeg de gemeente...

2023

Vernieuwing online stadhuis

Gemeente Apeldoorn heeft haar corporate website op een innovatieve wijze vernieuwd. Door lef te tonen om de al prima online dienstverlening uit te breiden met informatie waar de inwoner naar op zoek is en die inspireert. En tegelijkertijd de bezoeker...

2023

Vlog: gemeente Rijssen-Holten communiceert met inwoners in coronatijd

Gemeenten in Beeld - Vlog #7 Rijssen-Holten Medewerkers Karlijn Schabbink en Manon Koopman en wethouder Erik Wessels van de gemeente Rijssen-Holten, vertellen welke communicatiemiddelen zij inzetten om tijdens de coronacrisis contact te houden met de inwoners van de gemeente.

2020