Praktijkvoorbeelden (20)

Filter resetten

Verbeteren vanuit klantsignalen

Continu onze dienstverlening verbeteren aan burgers en ondernemers: een belangrijke taak van overheden op alle niveaus. Dit betekent dat de dienstverlening van hoge kwaliteit moet zijn. Aan welke verbeteringen hebben mensen echt behoefte? Burgers en ondernemers vertellen de gemeente elke...

2024

BasisBeeld in gemeente Veenendaal en Nissewaard

De gemeente Nissewaard en Veenendaal hebben met meerdere zorgaanbieders een contract afgesloten in het kader van de Jeugdwet en de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). En werken vanuit contractmanagement met een nieuw softwaresysteem.

2024

Nooit te oud om te beginnen

Samen Ouder Worden publiceerde een e-book met inzichten en tools uit 4 jaar waarin samen met ouderen op zoek werd gegaan naar de waarde van zingeving en meedoen. Samen Ouder Worden is een programma van de Vereniging Nederlandse Organisaties Vrijwilligerswerk...

Samen Ouder Worden/ Vereniging Nederlandse Organisaties Vrijwilligerswerk (NOV) 2023

Behoefteonderzoek in gemeentelijke dienstverlening

Wat vinden inwoners en organisaties belangrijk in de gemeentelijke dienstverlening van de gemeente Horst aan de Maas? Aan welke verbeteringen hebben zij behoefte? En welke kanalen moeten als eerste worden aangepakt? Via een handige, zelf ontwikkelde onderzoeksmethode kreeg de gemeente...

2023

Vernieuwing online stadhuis

Gemeente Apeldoorn heeft haar corporate website op een innovatieve wijze vernieuwd. Door lef te tonen om de al prima online dienstverlening uit te breiden met informatie waar de inwoner naar op zoek is en die inspireert. En tegelijkertijd de bezoeker...

2023

Vlog: gemeente Rijssen-Holten communiceert met inwoners in coronatijd

Gemeenten in Beeld - Vlog #7 Rijssen-Holten Medewerkers Karlijn Schabbink en Manon Koopman en wethouder Erik Wessels van de gemeente Rijssen-Holten, vertellen welke communicatiemiddelen zij inzetten om tijdens de coronacrisis contact te houden met de inwoners van de gemeente.

2020