Praktijkvoorbeelden (22)

Filter resetten

Hendig zorgt voor blije mensen

In Hendig krijgen inwoners/gezinnen in Peel en Maas passende en integrale hulp. Daarin staan de vraag, mogelijkheden en het verhaal van de inwoners en hun naasten centraal. Vanuit die bedoeling werken vakmensen van de toegang en hulpverlening met elkaar in...

2024

Aandachtsvolle jeugdzorg: Heppie (t)Huis

De transformatie van de gesloten jeugdzorg naar kleinschalige woonvoorzieningen voor uithuisgeplaatste kinderen is in volle gang. Een goede ontwikkeling. Tegelijkertijd vraagt goede jeugdzorg om meer dan alleen kleinschaligheid. Om te laten zien hoe aandachtsvolle jeugdzorg er in de praktijk uit...

2024

Kwikstart: landelijke en lokale informatie in 1 app

Van de ene op de andere dag op papier volwassen worden. Dat is niet niks. En voor velen, maar zeker voor kwetsbare jongeren, een uitdaging. Deze jongeren wil je zo goed mogelijk informeren over alles wat hen te wachten staat...

2023

Doorbraaklab Den Haag

Het verbeteren van de jeugdhulp vraagt flinke stappen van gemeenten. Het Doorbraaklab van de Gemeente Den Haag is daar een goed voorbeeld van.

2023

Vlog: gemeente Rijssen-Holten communiceert met inwoners in coronatijd

Gemeenten in Beeld - Vlog #7 Rijssen-Holten Medewerkers Karlijn Schabbink en Manon Koopman en wethouder Erik Wessels van de gemeente Rijssen-Holten, vertellen welke communicatiemiddelen zij inzetten om tijdens de coronacrisis contact te houden met de inwoners van de gemeente.

2020

Vlog: de gemeente Rotterdam heeft een digitale balie

Gemeenten in Beeld - Vlog #28 Rotterdam Rotterdammers kunnen bij hun gemeente terecht via de digitale balie. Makkelijk, efficiënt én persoonlijk. In deze video vertellen zowel inwoners als ambtenaren hoe ze deze nieuwe vorm van dienstverlening ervaren.

2021

Spreek je Buurtaal

Spreek je buurtaal is een project waarbij basisscholen in de grensregio elkaars taal en cultuur leren kennen.

2020

De digitale balie: oogcontact maakt echt het verschil

Het oorspronkelijke doel was volgens Bjorn Dirkse, procesmanager innovatie, om het oogcontact met Rotterdammers te herstellen na de intelligente lockdown van maart 2020. Het doel werd al snel ambitieuzer: daadwerkelijke dienstverlening mogelijk maken via een videoverbinding. Daarvoor is identificatie, veilig...

2021