Praktijkvoorbeelden (12)

Filter resetten

RMU Telt Af!

Erremu (RMU) telt af 2.0, het dorpsfeest waarmee Arnemuiden 2024 inluidde, was een daverend succes. Het doel is om ervoor te zorgen dat zowel de lokale dorpsgemeenschap als ook de (lokale) overheid terug kan blikken op een beheersbaar en veilig...

2024

De kleine schans

Hulp en zorg voor kinderen, volwassenen en ouderen moet anders, beter en effectiever. De Kleine Schans doet dat: het is de eerste én enige coöperatie voor zorg en hulp in het brede sociaal domein in Nederland waarin professionals en vrijwilligers...

2023

Wendbaar en ambitieus (be)sturen

Deze casus is succesvol omdat het doorlopen proces niet alleen geleid heeft tot een product: een doelgericht collegeprogramma. Het heeft versterking van de professionaliteit van politiek, bestuur en ambtelijke organisatie opgeleverd en een doelgerichte P&C cyclus.

2023

Integraal veiligheidsplan 2019-2022

Het Integrale Veiligheidsbeleid (IVB) beschrijft de beleidslijnen 2019-2022 voor de zorg voor veiligheid in de gemeente Middelburg. Het plan geeft richting aan de wijze waarop de gemeente met haar inwoners en partners aan de veiligheid in de stad werkt.

2020

Communicatiestrategie jaarwisseling 2020/2021

In de communicatiestrategie staan het handelingsperspectief, de geldende regels en de te nemen maatregelen centraal. Omdat het niet bekend is of het Coronavirus tijdens de jaarwisseling nog in ons land is, zijn er twee kernboodschappen geformuleerd.

2020

Twentse Koers op gezondheid en zorg

In Twente werken de 14 gemeenten, Menzis, GGD Twente, Provincie Overijssel en vele andere partners (zoals zorgaanbieders, welzijnsstichtingen, inwonersinitiatieven, huisartsen en schuldhulpverlengingsorganisaties) intensief samen aan het financieel en kwalitatief toekomstbestendig houden van het zorgstelstel en aan de kanteling van ziekte...

2022

Ieder mens doet er toe

Pennywafelhuis (PWH) is een community-art project, waarbij kunst bijdraagt aan een verbeterde samenleving. Kunst geeft antwoord op verschillende maatschappelijke vragen. Het vergroot de sociale betrokkenheid tussen de ruim 250 buurtbewoners met veel nationaliteiten van diverse samenstellingen en achtergronden. De pennywafel...

2022

App voor virtuele huisbezoeken en digitaal klantcontact

Vanaf begin 2020 was er, als gevolg van Corona maatregelen, vanuit de afdeling Sociale Zaken minder fysiek klantcontact mogelijk. Ook was het niet meer goed mogelijk om huisbezoeken bij de klanten af te leggen. Er is een app ontwikkeld om...

IJsselgemeenten 2022