Praktijkvoorbeelden (17)

Filter resetten

Afwegingskader plaatsing middenspanningsruimten

In de gemeente Nijmegen is een afwegingskader middenspanningsruimten (msr) opgesteld. Deze bevat richtlijnen om het proces voor de plaatsing van middenspanningsruimten te versnellen en te vergemakkelijken.

2024

Onbeperkt meedoen: Inclusieagenda Borne 2024+

In Borne hebben inwoners en mensen met een beperking meegedacht over de inclusieagenda. Zij hebben hun persoonlijke ervaringen verteld aan de gemeente op het gebied van openbaar vervoer, sporten, informatie, winkels, openbare gebouwen en openbare ruimtes.

2024

Jeugdhulp in Rijk van Nijmegen: InVerbindingsteam met JIM

Gemeenten werken hard om de jeugdhulp te verbeteren. Kinderen zijn de toekomst. Daarom willen ze in het Rijk van Nijmegen dat ieder kind zo gezond en veilig mogelijk opgroeit. Dat doen ze samen. In de eerste plaats met ouders en...

2023

Scheidingsplein : preventief scheidingsaanbod

De gemeente Hollands Kroon heeft voor de 18 gemeenten in Noord Hollands Noord het scheidingsplein ontwikkeld. Hier kunnen ouders, kinderen, betrokkenen en professionals alles vinden over scheiden en wat daarbij komt kijken.

2023

Twentse Koers op gezondheid en zorg

In Twente werken de 14 gemeenten, Menzis, GGD Twente, Provincie Overijssel en vele andere partners (zoals zorgaanbieders, welzijnsstichtingen, inwonersinitiatieven, huisartsen en schuldhulpverlengingsorganisaties) intensief samen aan het financieel en kwalitatief toekomstbestendig houden van het zorgstelstel en aan de kanteling van ziekte...

2022

Veranderopgave Inburgering (VOI) duale trajecten

De gemeenten Hengelo, Borne en Haaksbergen zetten in samenwerking met het ROC van Twente een duaal traject op voor een brede doelgroep statushouders met een uitkering. Naast werkervaring en taal zet de pilot ook nadrukkelijk in op branchegerichte vakscholing.

2022

Met wie heb ik (ID)contact?

Met IRMA of DigiD kan vertrouwelijke informatie in een chat-, telefoon- of videogesprek worden besproken. ID Contact draagt bij aan optimalere dienstverlening aan inwoners en burgers door geauthentiseerde communicatie.

2021