Praktijkvoorbeelden (12)

Filter resetten

Waar een eenvoudige vraag over een gebit toe kan leiden

Hoe eindeloos veel geduld en doorzettingsvermogen toch kunnen leiden tot een nieuwe start. Gedupeerde ouders hebben allemaal schrijnende verhalen. Maar sommige verhalen blijven je extra bij: bijvoorbeeld als er nooit een einde aan de reeks tegenslagen van een ouder lijkt...

2023

Kunstgrasvelden als bron van energie

In Zwolle is een proef gestart om energie te winnen uit kunstgras sportvelden. Die worden heel warm in de zomer en vormen dus een goede bron voor warmtewinning onder het veld. De 2 proefprojecten zijn de eerste toepassingen van warmtewinning...

2022

Lokale Inclusieagenda Schagen 2021-2022

Met deze Lokale Inclusie Agenda presenteer de gemeente Schagen de speerpunten en acties waar zij de komende 1,5 jaar samen met alle betrokken partijen en ervaringsdeskundigen aan werken. Om zo te komen tot een samenleving waarin iedereen gelijke kansen heeft...

2021

Duidelijkere teksten door lezerspanel Versimpelteam 

Het Versimpelteam van de gemeente Zwolle heeft één doel: het versimpelen van lastige teksten van de gemeente. Vereenvoudigen van de brieven, webteksten en formulieren. Zodat iedereen ze begrijpt. Deze casus is finalist van #GemeenteDelers 2022.

2022

Actualisering beleidskader dierenwelzijn

Er is de landelijke wetgeving die dierenwelzijn borgt, zoals de Wet Dieren en de Wet Natuurbescherming. Maar de gemeente Zwolle heeft, samen met het Dieren Team Zwolle (waarover verderop meer) een aantal ambities die verder gaan dan de wettelijke taken.

2020

Zwolle, de Meest Toegankelijke Gemeente?

De gemeente Zwolle vindt het belangrijk dat iedereen kan meedoen. Inclusief is het uitgangspunt. Een goede toegankelijkheid past ook bij het zijn van een gastvrije stad. Toegankelijkheid is wellicht niet de reden dat mensen naar Zwolle komen, maar als je...

2021

Dienstverlening bieden zoals de klant dit wil!

Doelstelling is om de klant echt centraal te stellen in het dienstverleningsproces. Daarom is ervoor gekozen om klanten mee te laten denken over de vraag "hoe de klantbeleving verbeterd kon worden"

2021