Praktijkvoorbeelden (11)

Filter resetten

Persoonlijk aanpak helpt inburgeraar participeren in Rhenen

Vanuit een persoonlijke benadering ondersteunt de gemeente inburgeraars met het opbouwen van een zelfstandig bestaan. Er is daarbij speciaal aandacht voor mensen in de Z-route. Er wordt breed gekeken naar alle levensgebieden en er is tijd en aandacht voor de...

2025

De impact van Community art theatre

Een initiator uit Rhenen nam samen met de lokale toneelvereniging en een regisseur het initiatief om met inwoners van Rhenen dit community-art project uit te voeren over de legende van Rhenen , de legende van de heilige Cunera. Er werd...

2025

De Groene hub: datagedreven werken

Op het platform de Groene hub staan alle operationele zaken rond het onderhoud van groen. Het is actueel en real time. Op basis van data worden de aannemers en de medewerkers aangestuurd en de inwoners voorzien van informatie.

2024

Met wie heb ik (ID)contact?

Met IRMA of DigiD kan vertrouwelijke informatie in een chat-, telefoon- of videogesprek worden besproken. ID Contact draagt bij aan optimalere dienstverlening aan inwoners en burgers door geauthentiseerde communicatie.

2021

Doorbraak voor zelfstandigen in problemen

Een doorbraak realiseren voor zelfstandigen die administratief vastzitten door schulden en een incomplete boekhouding. Door inzet van de huisaccountant op basis van SROI-plicht is de hulp kosteloos.

Sociale Dienst Drechtsteden 2021

Rijswijkse inclusie agenda 2022

Een inclusief Rijswijk is een toegankelijke stad waarin iedereen zich welkom voelt, met of zonder fysieke, sociale, mentale of verstandelijke beperking.

2022