Praktijkvoorbeelden (13)

Filter resetten

Persoonlijk aanpak helpt inburgeraar participeren in Rhenen

Vanuit een persoonlijke benadering ondersteunt de gemeente inburgeraars met het opbouwen van een zelfstandig bestaan. Er is daarbij speciaal aandacht voor mensen in de Z-route. Er wordt breed gekeken naar alle levensgebieden en er is tijd en aandacht voor de...

2025

Buurtkastjes brengen buurtgeluk

Buurtkastjes versterken de sociale cohesie, dragen bij aan duurzaamheid door hergebruik en helpen mensen die het financieel minder breed hebben. Deze kastjes fungeren als een laagdrempelige manier voor buurtbewoners om hulp en steun te bieden, door het delen van producten...

2025

De impact van Community art theatre

Een initiator uit Rhenen nam samen met de lokale toneelvereniging en een regisseur het initiatief om met inwoners van Rhenen dit community-art project uit te voeren over de legende van Rhenen , de legende van de heilige Cunera. Er werd...

2025

Kort ritje? Da’s zo gefietst!

In het voorjaar van 2023 lanceerde het ministerie van IenW de fietscampagne ‘kort ritje, da’s zo gefietst’. De campagne doet het goed: volgens een tussenevaluatie herkent 63% van de doelgroep de campagne, is de boodschap bovengemiddeld duidelijk en vinden mensen...

Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat 2024

Naar een merkbaar en meetbaar verschil!

Het bestrijden van armoede is geen sinecure. In de gemeenten Eemsdelta en Westerkwartier, beiden gemeenten in de provincie Groningen, leven in verhouding veel inwoners met een laag inkomen en met grote geldzorgen. Dat vraag om méér dan een goed armoede-...

2024

Met wie heb ik (ID)contact?

Met IRMA of DigiD kan vertrouwelijke informatie in een chat-, telefoon- of videogesprek worden besproken. ID Contact draagt bij aan optimalere dienstverlening aan inwoners en burgers door geauthentiseerde communicatie.

2021