Praktijkvoorbeelden (9)

Filter resetten

Grenzeloos en effectief communiceren met ontheemden

Gemeente Waterland wil ontheemden (vluchtelingen) zo goed mogelijk opvangen met voorzieningen, leefgeld en opvang. Dankzij een communicatietool (S1MONE) met autotranslate en chat is effectieve communicatie met de anderstalige bewoner mogelijk zonder tussenkomst van een tolk.

2024

BasisBeeld in gemeente Veenendaal en Nissewaard

De gemeente Nissewaard en Veenendaal hebben met meerdere zorgaanbieders een contract afgesloten in het kader van de Jeugdwet en de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). En werken vanuit contractmanagement met een nieuw softwaresysteem.

2024

Met wie heb ik (ID)contact?

Met IRMA of DigiD kan vertrouwelijke informatie in een chat-, telefoon- of videogesprek worden besproken. ID Contact draagt bij aan optimalere dienstverlening aan inwoners en burgers door geauthentiseerde communicatie.

2021

Doorbraak voor zelfstandigen in problemen

Een doorbraak realiseren voor zelfstandigen die administratief vastzitten door schulden en een incomplete boekhouding. Door inzet van de huisaccountant op basis van SROI-plicht is de hulp kosteloos.

Sociale Dienst Drechtsteden 2021

High Five

Hoe kun je als gemeente bijdragen aan het welzijn van je inwoners? Dat begint bij het creëren van een fijne leefomgeving. Eén waarin inwoners, scholen, verenigingen, vrijetijdsaanbieders en bedrijven in nauw contact staan met elkaar en kunnen profiteren van elkaars...

2021