Praktijkvoorbeelden (14)

Filter resetten

Sociaal-fysieke wijkaanpak omgeving metrobaan de Akkers

In de Akkers wordt de openbare ruimte onder de metrobaan groener, socialer, veiliger, wordt er ruimte gegeven aan identiteit en bewegen en ontmoeten. Wanneer een wijk veilig, groen en sociaal is, vormt het een goede leefomgeving voor haar inwoners. Daar...

2025

Buurtkastjes brengen buurtgeluk

Buurtkastjes versterken de sociale cohesie, dragen bij aan duurzaamheid door hergebruik en helpen mensen die het financieel minder breed hebben. Deze kastjes fungeren als een laagdrempelige manier voor buurtbewoners om hulp en steun te bieden, door het delen van producten...

2025

BasisBeeld in gemeente Veenendaal en Nissewaard

De gemeente Nissewaard en Veenendaal hebben met meerdere zorgaanbieders een contract afgesloten in het kader van de Jeugdwet en de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). En werken vanuit contractmanagement met een nieuw softwaresysteem.

2024

App voor virtuele huisbezoeken en digitaal klantcontact

Vanaf begin 2020 was er, als gevolg van Corona maatregelen, vanuit de afdeling Sociale Zaken minder fysiek klantcontact mogelijk. Ook was het niet meer goed mogelijk om huisbezoeken bij de klanten af te leggen. Er is een app ontwikkeld om...

IJsselgemeenten 2022

Met wie heb ik (ID)contact?

Met IRMA of DigiD kan vertrouwelijke informatie in een chat-, telefoon- of videogesprek worden besproken. ID Contact draagt bij aan optimalere dienstverlening aan inwoners en burgers door geauthentiseerde communicatie.

2021