Praktijkvoorbeelden (5)

Filter resetten

De Maaskentjer; Hét gemeenteblad voor en door inwoners

Het medialandschap verandert; huis-aan-huis verdwijnt en online voert de boventoon. In een sterk vergrijsde gemeente als Stein, schreeuwt de inwoner om offline informatie. Daar speelt de gemeente op in met een vernieuwde variant van de ‘oude’ vertrouwde papieren gemeentepagina.

2025

Grenzeloos en effectief communiceren met ontheemden

Gemeente Waterland wil ontheemden (vluchtelingen) zo goed mogelijk opvangen met voorzieningen, leefgeld en opvang. Dankzij een communicatietool (S1MONE) met autotranslate en chat is effectieve communicatie met de anderstalige bewoner mogelijk zonder tussenkomst van een tolk.

2024

Met wie heb ik (ID)contact?

Met IRMA of DigiD kan vertrouwelijke informatie in een chat-, telefoon- of videogesprek worden besproken. ID Contact draagt bij aan optimalere dienstverlening aan inwoners en burgers door geauthentiseerde communicatie.

2021

Doorbraak voor zelfstandigen in problemen

Een doorbraak realiseren voor zelfstandigen die administratief vastzitten door schulden en een incomplete boekhouding. Door inzet van de huisaccountant op basis van SROI-plicht is de hulp kosteloos.

Sociale Dienst Drechtsteden 2021