Praktijkvoorbeelden (8)

Filter resetten

Persoonlijk aanpak helpt inburgeraar participeren in Rhenen

Vanuit een persoonlijke benadering ondersteunt de gemeente inburgeraars met het opbouwen van een zelfstandig bestaan. Er is daarbij speciaal aandacht voor mensen in de Z-route. Er wordt breed gekeken naar alle levensgebieden en er is tijd en aandacht voor de...

2025

De impact van Community art theatre

Een initiator uit Rhenen nam samen met de lokale toneelvereniging en een regisseur het initiatief om met inwoners van Rhenen dit community-art project uit te voeren over de legende van Rhenen , de legende van de heilige Cunera. Er werd...

2025

Plan van aanpak Jaarwisseling en Jeugdoverlast

Dit plan van aanpak is erop gericht de veiligheid rond de jaarwisseling en jeugdoverlast in objectieve zin te verbeteren en daarmee ook de veiligheidsbeleving van de inwoners van Uithoorn rond deze twee thema’s.

2020

Met wie heb ik (ID)contact?

Met IRMA of DigiD kan vertrouwelijke informatie in een chat-, telefoon- of videogesprek worden besproken. ID Contact draagt bij aan optimalere dienstverlening aan inwoners en burgers door geauthentiseerde communicatie.

2021

Doorbraak voor zelfstandigen in problemen

Een doorbraak realiseren voor zelfstandigen die administratief vastzitten door schulden en een incomplete boekhouding. Door inzet van de huisaccountant op basis van SROI-plicht is de hulp kosteloos.

Sociale Dienst Drechtsteden 2021