Praktijkvoorbeelden (16)

Filter resetten

Spot Ondermijning Snel campagne

De ludieke campagne “SOS - Spot Ondermijning Snel!” heeft als doel om collega’s van 10 afdelingen bewust te maken van signalen van ondermijning. Zij worden aangemoedigd om deze signalen snel te herkennen en aan te melden.

2024

Lokale Inclusieagenda Schagen 2021-2022

Met deze Lokale Inclusie Agenda presenteer de gemeente Schagen de speerpunten en acties waar zij de komende 1,5 jaar samen met alle betrokken partijen en ervaringsdeskundigen aan werken. Om zo te komen tot een samenleving waarin iedereen gelijke kansen heeft...

2021

Global Goals-bijdragers in het zonnetje met ‘Helden van Helmond’

De gemeente Helmond wil haar inwoners inspireren om bij te dragen aan de 17 Global Goals, of duurzame ontwikkelingsdoelen. Met het initiatief ‘Helden van Helmond’ bedankt de Gemeente burgers die een bijzondere bijdrage leveren aan de Global Goals met welverdiend...

2022

Digitale geboorteaangifte 3.0

Met het Digitale geboorteaangifte ontwikkelt de gemeente een service waarmee kersverse ouders in een voor hen hectische tijd samen plaats- en tijdsonafhankelijk geboorteaangifte kunnen doen. Dit levert een grote tijdsbesparing op voor zowel de inwoner als de gemeente.

2022

Omgevingswalkshop; verbinding van waarde(n)!

De omgevingswalkshop heeft als doel om op een positief waarderende manier de dialoog over wat echt belangrijk wordt gevonden in vraagstukken te faciliteren. Dit doet de omgevingswandeling in 10 korte stappen waarin medemenselijkheid, inlevingsvermogen en verbeeldingskracht (letterlijk en figuurlijk) centraal...

2021

Noordenveld, de Meest Toegankelijke Gemeente?

Respect en acceptatie voor elkaar en voor elkaars verschillen zijn enorm belangrijk. Of je nu jong bent of oud, rijk of arm, een beperking hebt, een psychische ziekte of stoornis, chronisch ziek bent of juist een bijzonder talent hebt. Mensen...

2021

Dienstverlening bieden zoals de klant dit wil!

Doelstelling is om de klant echt centraal te stellen in het dienstverleningsproces. Daarom is ervoor gekozen om klanten mee te laten denken over de vraag "hoe de klantbeleving verbeterd kon worden"

2021