Praktijkvoorbeelden (5)

Filter resetten

(H)erkenning helpt bij verwerken boosheid

In de gemeente Delft wilden ze graag meewerken om de documentaire Kind van het toeslagenschandaal te laten zien. Vooral aan jongeren en ouders, maar ook aan gemeentelijke collega’s en ketenpartners. Ze bouwden er nog een avondvullend programma om heen. In...

2024

Videobellen met bewoners

Om de lijntjes met de inwoners korter te maken, is in 2019 besloten om beeldbellen in te zetten. De doelstelling was: dienstverlening persoonlijk, dichtbij en maximaal online. En dat alles op een hoog niveau. Het begon als een experiment maar...

2021

Stichting Oosterhout SDG Lokaal verbindt ondernemers

Het belang van partnerschappen is essentieel in het behalen van de 17 duurzaamheidsdoelen. Stichting Oosterhout SDG Lokaal zet een stap in de goede richting en verbindt de gemeente met ondernemers en onderwijs om de duurzaamheidsdoelen te vertalen naar lokale acties.

2022

Toegangsproces met de integrale kijk

Het verbetertraject toegang sociaal domein heeft als doel het inzichtelijk maken van de vrije toegang (voorliggende voorzieningen) en de gemeentelijke toegang en de inzet vanuit verschillende partijen hierin.

2020

Het gemeentelijk gegevensmodel

Het Gemeente Gegevensmodel is ontwikkeld in opdracht van de Gemeente Delft ter ondersteuning van de visie op het gebied van informatie gestuurd werken, en wordt praktisch ingezet als het centrale datamodel in het dataware house (DWH) en de classificatie van...

2023