Praktijkvoorbeelden (5)

Filter resetten

Aan tafel… Luisteren als hoofdgerecht

Met De Luistertafel wil de gemeente bereiken dat iedereen zich gehoord, gezien én begrepen voelt. In de praktijk krijgen inwoners soms geen antwoord op hun vraag. Of gebeurt het dat er op complexe vragen geen helder antwoord komt. Dan krijgen...

2025

Met hard werken alles zo snel mogelijk terugbetalen

Eén van de eerste gedupeerde ouders in Meierijstad was een ‘CAF-11’-ouder. Deze ouders maakte deel uit van een groep van 203 ouders waarbij onterecht kinderopvangtoeslag was stopgezet of teruggevorderd in de CAF-11 zaak. De meeste ouders probeerden lang alles zelf...

2023

Ga praten met de mensen die de regels moeten uitvoeren

Wil Olie begeleidt sinds december 2020 ouders uit Velsen die gedupeerd zijn door de problemen met de kinderopvangtoeslag. Ze vindt het een eer dat zij is gevraagd voor dit werk, hoe veeleisend het ook is, in de praktijk. Maar ze...

2023

Inburgeren 'in tijd van de baas': unieke pilot in Schijndel

Sinds kort hebben de inwoners van Meierijstad die hun inburgering bij WSD volgen, de mogelijkheid om hun inburgering 'in de tijd van de baas' te doen. Zij krijgen een arbeidscontract voor de uren die zij werken én de uren die...

2022