Praktijkvoorbeelden (11)

Filter resetten

DURF-academie

Met de DURF-Academie worden Urker jongeren de mogelijkheid geboden om hun passie uit te voeren en tegelijkertijd hun talenten te vergroten tijdens een betaalde bijbaan (vrijwilligersbijdrage). Jongeren krijgen de kans om zich binnen het verenigingsleven (sport, cultuur en zingeving) te...

2024

Samen het ongewone gewoon maken: lokale inclusie agenda 2023-2025

De gemeente Borsele wil een inclusieve gemeente zijn voor mensen met en zonder handicap, beperking of kwetsbaarheid. Toegankelijkheid in Borsele is de norm, niet de uitzondering. In deze agenda beschrijft de gemeente Borsele welke stappen zij de komende jaren gaat...

2022

Integrale aanpak kwetsbare jonge statushouders

45 jongeren die tussen val en schip vielen. Er is nu een schakelprogramma voor deze doelgroep die het regulier niet redden en uitstromen op ISK onderwijs. Er is een integrale aanpak tussen wonen, scholing, werk en vrije tijd. Er wordt...

2022

Regelen kinderopvang essentieel voor slagen inburgering

Met het ingaan van de Wet inburgering 2021 zijn gemeenten verantwoordelijk voor de regie op de uitvoering van de inburgering. Hier komt veel bij kijken. Om de inburgering te laten slagen is een aantal zaken van belang om te regelen...

2022

‘Van kwetsbaarheid naar veerkracht’

De gemeenten Roermond en Leudal richten zich op jongvolwassen Eritreeërs. Door een laagdrempelige, toegankelijke insteek en een intensieve integrale aanpak van taal, participatie en wonen worden alle leefgebieden aangepakt om zo de zelfredzaamheid te vergroten en daarmee kans op langdurige...

2022

Urk leuker en mooier maken? We vragen het de jongeren zelf

Een christelijk concertterrein, bootjes huren op de haven en een 'Pieperfestival met Urker gewoontes'. Zo maar wat ideeën om Urk een stuk leuker te maken. Bedacht door de 21 Urker jongeren van 14, 15 en 16 jaar oud. Tijdens een...

2021