Praktijkvoorbeelden (15)

Filter resetten

Behoefteonderzoek in gemeentelijke dienstverlening

Wat vinden inwoners en organisaties belangrijk in de gemeentelijke dienstverlening van de gemeente Horst aan de Maas? Aan welke verbeteringen hebben zij behoefte? En welke kanalen moeten als eerste worden aangepakt? Via een handige, zelf ontwikkelde onderzoeksmethode kreeg de gemeente...

2023

Sportnota Rekken en strekken

Meer inwoners van Smallingerland kunnen worden ‘aangezet’ tot meer bewegen en sporten. Dat is op te maken uit de nieuwe sportnota ‘Rekken en strekken’ van Smallingerland. Vooral in de leeftijdsgroep van vier tot negentien jaar wil de gemeente vooruitgang boeken.

2022

Lokale Inclusie Agenda Doesburg

Gemeenten hebben de verplichting om met plannen uitvoering te geven aan het VN-Verdrag. Bij voorkeur worden deze plannen samengevoegd tot één integraal plan: de Lokale Inclusie Agenda. In de Lokale Inclusie Agenda geeft de gemeente Doesburg aan waar zij aan...

2022

Met wie heb ik (ID)contact?

Met IRMA of DigiD kan vertrouwelijke informatie in een chat-, telefoon- of videogesprek worden besproken. ID Contact draagt bij aan optimalere dienstverlening aan inwoners en burgers door geauthentiseerde communicatie.

2021