Praktijkvoorbeelden (8)

Filter resetten

MijnZaken Track&Trace: Transparant en Proactief

MijnZaken is ontstaan vanuit de Omnichannel-aanpak van de VNG. MijnZaken biedt een samengesteld overzicht van zaakgegevens voor de gebruiker en de medewerker. MijnZaken omvat alle informatie over de levering van producten en diensten door de overheid die voor burgers en...

2023

Samen Groen in Gulpen-Wittem

Duurzaamheid is een complex en breed begrip. Om inwoners een antwoord te kunnen geven op de vraag ‘wat betekent duurzaamheid in het dagelijks leven?’, heeft gemeente Gulpen-Wittem het initiatief ‘Samen Groen’ in het leven geroepen. Door het delen van informatie...

2022

Met wie heb ik (ID)contact?

Met IRMA of DigiD kan vertrouwelijke informatie in een chat-, telefoon- of videogesprek worden besproken. ID Contact draagt bij aan optimalere dienstverlening aan inwoners en burgers door geauthentiseerde communicatie.

2021

Doorbraak voor zelfstandigen in problemen

Een doorbraak realiseren voor zelfstandigen die administratief vastzitten door schulden en een incomplete boekhouding. Door inzet van de huisaccountant op basis van SROI-plicht is de hulp kosteloos.

Sociale Dienst Drechtsteden 2021

Uitstroomcoördinatie Beschermd Wonen

De gemeenten Stadskanaal en Veendam werken samen met respectievelijk woningcorporatie Lefier en Acantus om de uitstroom van Beschermd Wonen effectief en succesvol te maken. Dat is de bedoeling van de werkwijze die vanaf 1 januari 2021 van start is gegaan.

2021