Praktijkvoorbeelden (21)

Filter resetten

Spot Ondermijning Snel campagne

De ludieke campagne “SOS - Spot Ondermijning Snel!” heeft als doel om collega’s van 10 afdelingen bewust te maken van signalen van ondermijning. Zij worden aangemoedigd om deze signalen snel te herkennen en aan te melden.

2024

Nieuwe methode om impact duurzaam inkopen te meten

Duurzaamheid is een gunningscriterium in veel aanbestedingen, maar wat is de impact hiervan? De gemeente Barneveld heeft als eerste een nieuwe methodiek gebruikt om duurzaam inkopen nauwgezet in kaart te brengen.

2024

Processenlandschap en Processenlijst gemeente

Gemeente Hilversum wil een beeld hebben van welke processen zij binnen de gemeentelijke organisatie gebruiken. Hiervoor werken zij nu met een processenlandschap en een processenlijst

2023

Lokale inclusie agenda Hilversum 2021-2023

De Agenda Lokale Inclusie geeft aan hoe de gemeente Hilversum gaat werken aan het VN-verdrag inzake de rechten van personen met een Handicap (VN-Verdrag Handicap). Het doel van deze uitwerkingsagenda is dat mensen met een beperking mee kunnen doen in...

2021

App voor virtuele huisbezoeken en digitaal klantcontact

Vanaf begin 2020 was er, als gevolg van Corona maatregelen, vanuit de afdeling Sociale Zaken minder fysiek klantcontact mogelijk. Ook was het niet meer goed mogelijk om huisbezoeken bij de klanten af te leggen. Er is een app ontwikkeld om...

IJsselgemeenten 2022

Inwoners denken mee over datagebruik

Met inwoners duurzaam het gesprek voeren over de ethische kanten van de inzet van data en algoritmen. Nuchter, kritisch en constructief.

2022