Praktijkvoorbeelden (6)

Filter resetten

(H)erkenning helpt bij verwerken boosheid

In de gemeente Delft wilden ze graag meewerken om de documentaire Kind van het toeslagenschandaal te laten zien. Vooral aan jongeren en ouders, maar ook aan gemeentelijke collega’s en ketenpartners. Ze bouwden er nog een avondvullend programma om heen. In...

2024

Aandachtsvolle jeugdzorg: Heppie (t)Huis

De transformatie van de gesloten jeugdzorg naar kleinschalige woonvoorzieningen voor uithuisgeplaatste kinderen is in volle gang. Een goede ontwikkeling. Tegelijkertijd vraagt goede jeugdzorg om meer dan alleen kleinschaligheid. Om te laten zien hoe aandachtsvolle jeugdzorg er in de praktijk uit...

2024

Met wie heb ik (ID)contact?

Met IRMA of DigiD kan vertrouwelijke informatie in een chat-, telefoon- of videogesprek worden besproken. ID Contact draagt bij aan optimalere dienstverlening aan inwoners en burgers door geauthentiseerde communicatie.

2021

Doorbraak voor zelfstandigen in problemen

Een doorbraak realiseren voor zelfstandigen die administratief vastzitten door schulden en een incomplete boekhouding. Door inzet van de huisaccountant op basis van SROI-plicht is de hulp kosteloos.

Sociale Dienst Drechtsteden 2021

Het gemeentelijk gegevensmodel

Het Gemeente Gegevensmodel is ontwikkeld in opdracht van de Gemeente Delft ter ondersteuning van de visie op het gebied van informatie gestuurd werken, en wordt praktisch ingezet als het centrale datamodel in het dataware house (DWH) en de classificatie van...

2023