Praktijkvoorbeelden (9)

Filter resetten

Mulchen van afgevallen bladeren

De gemeente Rotterdam gebruikt een bladversnipperaar, waarmee zij de afgevallen boombladeren opzuigen en versnipperd tot kleine deeltjes. Deze worden in één werkgang over het gazon verspreid of in de plantenborders en plantsoenvakken verwerkt.

2024

Zo werkt Gouda aan inclusiviteit

In Gouda moet iedereen mee kunnen doen. Het mag daarbij niet uitmaken of je een handicap hebt, ziek bent, wat je geslacht is, op wie je valt of wat je achtergrond is. Of je nu oud bent of jong, veel...

2023

App voor virtuele huisbezoeken en digitaal klantcontact

Vanaf begin 2020 was er, als gevolg van Corona maatregelen, vanuit de afdeling Sociale Zaken minder fysiek klantcontact mogelijk. Ook was het niet meer goed mogelijk om huisbezoeken bij de klanten af te leggen. Er is een app ontwikkeld om...

IJsselgemeenten 2022

Met wie heb ik (ID)contact?

Met IRMA of DigiD kan vertrouwelijke informatie in een chat-, telefoon- of videogesprek worden besproken. ID Contact draagt bij aan optimalere dienstverlening aan inwoners en burgers door geauthentiseerde communicatie.

2021

Rotterdam, de Meest Toegankelijke Gemeente?

Rotterdam werkt aan een toegankelijke en daarmee aantrekkelijke stad voor iedereen. Rotterdam Onbeperkt werkt hard aan het bevorderen van bewustwording over het VN-verdrag en toegankelijkheid in de breedste zin van het woord.

2021