Praktijkvoorbeelden (18)

Filter resetten

De bladermuur brengt geschiedenis tot leven

De Bladermuur is gebaseerd op een eenvoudige handeling van alle tijden: op je gemak bladeren, kijken en lezen. Zo ontstaat een flexibel expositieconcept voor het ontdekken van informatie, een (bedrijfs)geschiedenis, productlijn of verhalende serie foto’s. De primeur van de Bladermuur...

2023

Bredata: masterplan voor digitalisering met menselijke maat

Breda wil in 2030 nationaal en internationaal vooroplopen en excelleren als een stad waar de menselijke maat van digitalisering centraal staat. Daartoe is een masterplan digitalisering bedacht: Bredata. Marieke Beekers is verbindingsmaker bij de gemeente Breda en kwartiermaker voor Mindware...

2023

Lokale Inclusieagenda Schagen 2021-2022

Met deze Lokale Inclusie Agenda presenteer de gemeente Schagen de speerpunten en acties waar zij de komende 1,5 jaar samen met alle betrokken partijen en ervaringsdeskundigen aan werken. Om zo te komen tot een samenleving waarin iedereen gelijke kansen heeft...

2021

Cyberambassadeurs maken bewoners digitaal weerbaar

Om de toenemende cybercriminaliteit aan te pakken leidt Gemeente Breda bewoners op tot cyberambassadeurs. Deze vrijwilligers zijn een schakel tussen politie, gemeente en bewoners. Ze waarschuwen buurtbewoners voor online gevaren en geven tips om zich te wapenen tegen cybercriminelen.

2022

Project Airqon

Breda is een bruisende festivalstad waar ieder jaar zo’n 200 evenementen worden georganiseerd. De energievoorziening van deze evenementen gebeurt vaak met dieselgeneratoren. Dieselgeneratoren zijn de belangrijkste bron van milieuvervuiling bij evenementen. Dit geldt zeker voor de binnenstad waar naast alle...

2022

Groene kades langs de Nieuwe Mark

De rivier gaat weer stromen in Breda. De gemeente Breda wil de muren en kades van de Nieuwe Mark vergroenen met bomen, (muur)planten en mossen op én in de kademuren. Het innovatieve project GreenQuays onderzoekt in samenwerking met 8 partners...

2022

Dienstverlening bieden zoals de klant dit wil!

Doelstelling is om de klant echt centraal te stellen in het dienstverleningsproces. Daarom is ervoor gekozen om klanten mee te laten denken over de vraag "hoe de klantbeleving verbeterd kon worden"

2021