Sorteren
Doelstelling is om de klant echt centraal te stellen in het dienstverleningsproces. Daarom is ervoor gekozen om klanten mee te laten denken over de vraag "hoe de klantbeleving verbeterd kon worden"
De mobiele co-creatieplek Karel is tijdens de coronacrisis omgedoopt tot de KARonA bus (Karel ontmoet Amsterdam). Hiermee zijn het afgelopen halfjaar (okt 2020 - mrt 2021) 1.600 fysieke gesprekken gevoerd in Oost en was er contact met de bewoners en...
In gemeente Zwolle is de toegang tot ondersteuning via sociale wijkteams georganiseerd die hoofdzakelijk beschikkingsarm werken, waardoor de regeldruk afneemt. Alleen wanneer het wettelijk verplicht is, wordt een beschikking opgemaakt. De wijkteams liggen op centrale, makkelijk toegankelijke locaties in de...
De aanpak van de gemeente Amsterdam is er een van onderop, waar het voeren van de dialooog centraal staat. De ambities van de gemeente Amsterdam richten zich langs de vier lijnen (1) verbonden stad, (2) gedeelde geschiedenis, (3) antidiscriminatie en...
In 2018 heeft de gemeente samen met werkgevers het convenant Amsterdams Taalakkoord opgesteld. Het Amsterdamse Taalakkoord bestaat uit een netwerk van 58 organisaties die activiteiten wil ontplooien tegen laaggeletterdheid in de eigen organisatie.