Praktijkvoorbeelden (4)

Filter resetten

Aan tafel… Luisteren als hoofdgerecht

Met De Luistertafel wil de gemeente bereiken dat iedereen zich gehoord, gezien én begrepen voelt. In de praktijk krijgen inwoners soms geen antwoord op hun vraag. Of gebeurt het dat er op complexe vragen geen helder antwoord komt. Dan krijgen...

2025

Grenzeloos en effectief communiceren met ontheemden

Gemeente Waterland wil ontheemden (vluchtelingen) zo goed mogelijk opvangen met voorzieningen, leefgeld en opvang. Dankzij een communicatietool (S1MONE) met autotranslate en chat is effectieve communicatie met de anderstalige bewoner mogelijk zonder tussenkomst van een tolk.

2024

Omgevingswalkshop; verbinding van waarde(n)!

De omgevingswalkshop heeft als doel om op een positief waarderende manier de dialoog over wat echt belangrijk wordt gevonden in vraagstukken te faciliteren. Dit doet de omgevingswandeling in 10 korte stappen waarin medemenselijkheid, inlevingsvermogen en verbeeldingskracht (letterlijk en figuurlijk) centraal...

2021