Praktijkvoorbeelden (24)

Filter resetten

Spot Ondermijning Snel campagne

De ludieke campagne “SOS - Spot Ondermijning Snel!” heeft als doel om collega’s van 10 afdelingen bewust te maken van signalen van ondermijning. Zij worden aangemoedigd om deze signalen snel te herkennen en aan te melden.

2024

Een zorgzame renovatie aan de grootste flat van Nederland

In overleg tussen de woningcorporatie en gemeente is de grootste flat van Nederland (de L-flat) gerenoveerd. Dit was niet zo maar een renovatie. Het gaat om 728 sociale huurwoningen, ruim 4.000 inwoners, 100 nationaliteiten, een doorlooptijd van 3 jaar en...

2023

Tozo aanvragen in Friesland

De noodmaatregelen die door het kabinet zijn genomen, hebben tot effect gehad dat veel ondernemers ondersteuning hebben aangevraagd en er snel gehandeld moest worden om deze te verwerken. Jelmer Holwerda, ontwikkelaar RPA-team, was betrokken bij het project en zag dat...

2021

App voor virtuele huisbezoeken en digitaal klantcontact

Vanaf begin 2020 was er, als gevolg van Corona maatregelen, vanuit de afdeling Sociale Zaken minder fysiek klantcontact mogelijk. Ook was het niet meer goed mogelijk om huisbezoeken bij de klanten af te leggen. Er is een app ontwikkeld om...

IJsselgemeenten 2022

Gelijkwaardig en wandelend werven

Lingewaard is succesvol in het aantrekken van nieuw personeel in een zeer krappe arbeidsmarkt. Hierbij wordt gebruik gemaakt van social media, film en foto technieken en de werklocatie met bijbehorende omgeving.

2021