Praktijkvoorbeelden (20)

Filter resetten

Vlog: de gemeente Rotterdam heeft een digitale balie

Gemeenten in Beeld - Vlog #28 Rotterdam Rotterdammers kunnen bij hun gemeente terecht via de digitale balie. Makkelijk, efficiënt én persoonlijk. In deze video vertellen zowel inwoners als ambtenaren hoe ze deze nieuwe vorm van dienstverlening ervaren.

2021

Sportnota Rekken en strekken

Meer inwoners van Smallingerland kunnen worden ‘aangezet’ tot meer bewegen en sporten. Dat is op te maken uit de nieuwe sportnota ‘Rekken en strekken’ van Smallingerland. Vooral in de leeftijdsgroep van vier tot negentien jaar wil de gemeente vooruitgang boeken.

2022

Meten = weten en dan verbeteren!

Wie weet wat er beter aan de dienstverlening verbeteren kan worden, dan de inwoners? Precies! Daarom worden zij continu om feedback gevraagd.

2021

Projectplan preventieakkoorden Uden: Vitale arbeidsmarkt

Gezonde en vitale medewerkers zitten goed in hun vel en presteren beter. Zij dragen bij aan een gezonde organisatie. Maar dat niet alleen. Ze zorgen ook voor gezonde kinderen! Deze simpele gedachtegang ligt aan de basis van dit plan.

2021

De digitale balie: oogcontact maakt echt het verschil

Het oorspronkelijke doel was volgens Bjorn Dirkse, procesmanager innovatie, om het oogcontact met Rotterdammers te herstellen na de intelligente lockdown van maart 2020. Het doel werd al snel ambitieuzer: daadwerkelijke dienstverlening mogelijk maken via een videoverbinding. Daarvoor is identificatie, veilig...

2021

High Five

Hoe kun je als gemeente bijdragen aan het welzijn van je inwoners? Dat begint bij het creëren van een fijne leefomgeving. Eén waarin inwoners, scholen, verenigingen, vrijetijdsaanbieders en bedrijven in nauw contact staan met elkaar en kunnen profiteren van elkaars...

2021