Praktijkvoorbeelden (4)

Filter resetten

Gratis Aktyf Waadhoeke

Gratis Aktyf Waadhoeke beoogt om meedoen aan sport en cultuur net zo toegankelijk te laten zijn als naar de basisschool gaan.

2025

Videobellen met bewoners

Om de lijntjes met de inwoners korter te maken, is in 2019 besloten om beeldbellen in te zetten. De doelstelling was: dienstverlening persoonlijk, dichtbij en maximaal online. En dat alles op een hoog niveau. Het begon als een experiment maar...

2021

Duurzame duinwatertappunten op Schiermonnikoog

Dagelijks worden in ons land vijfhonderdduizend plastic flesjes weggegooid, waarvan een deel als zwerfafval in de natuur belandt. Met de installatie van openbare watertappunten laat Global Goals gemeente Schiermonnikoog zien dat het echt onnodig is om plastic flesjes te kopen...

2022

App voor virtuele huisbezoeken en digitaal klantcontact

Vanaf begin 2020 was er, als gevolg van Corona maatregelen, vanuit de afdeling Sociale Zaken minder fysiek klantcontact mogelijk. Ook was het niet meer goed mogelijk om huisbezoeken bij de klanten af te leggen. Er is een app ontwikkeld om...

IJsselgemeenten 2022