Praktijkvoorbeelden (3)

Filter resetten

Grenzeloos en effectief communiceren met ontheemden

Gemeente Waterland wil ontheemden (vluchtelingen) zo goed mogelijk opvangen met voorzieningen, leefgeld en opvang. Dankzij een communicatietool (S1MONE) met autotranslate en chat is effectieve communicatie met de anderstalige bewoner mogelijk zonder tussenkomst van een tolk.

2024

App voor virtuele huisbezoeken en digitaal klantcontact

Vanaf begin 2020 was er, als gevolg van Corona maatregelen, vanuit de afdeling Sociale Zaken minder fysiek klantcontact mogelijk. Ook was het niet meer goed mogelijk om huisbezoeken bij de klanten af te leggen. Er is een app ontwikkeld om...

IJsselgemeenten 2022

Omgevingswalkshop; verbinding van waarde(n)!

De omgevingswalkshop heeft als doel om op een positief waarderende manier de dialoog over wat echt belangrijk wordt gevonden in vraagstukken te faciliteren. Dit doet de omgevingswandeling in 10 korte stappen waarin medemenselijkheid, inlevingsvermogen en verbeeldingskracht (letterlijk en figuurlijk) centraal...

2021