Praktijkvoorbeelden (4)

Filter resetten

Aan tafel… Luisteren als hoofdgerecht

Met De Luistertafel wil de gemeente bereiken dat iedereen zich gehoord, gezien én begrepen voelt. In de praktijk krijgen inwoners soms geen antwoord op hun vraag. Of gebeurt het dat er op complexe vragen geen helder antwoord komt. Dan krijgen...

2025

De kracht van kwetsbaarheid

Iedereen krijgt zelf of via iemand in zijn/haar omgeving vroeg of laat met psychische kwetsbaarheid te maken. Daarom maken de gemeenten psychische kwetsbaarheid bespreekbaar onder inwoners, vrijwilligers en professionals door middel van theatervoorstellingen. Het doel hiervan is het creëren van...

2025

EnergieKnip, een groot succes in Emmen

De EnergieKnip-app is een betaalmiddel voor alle woningeigenaren en huurders in Emmen. Inwoners kunnen punten verdienen door het invullen van vragen en in ruil hiervoor een energiebespaarbox ophalen bij de lokale bouwmarkt. Hiermee draagt de inwoner bij aan zijn eigen...

2023