Praktijkvoorbeelden (5)

Filter resetten

De Zomerklas, een sprong vooruit!

In de zomervakantie van 2023 en 2024 heeft er geen zomerschool in Bunschoten kunnen plaatsvinden vanwege personeelsgebrek. Vandaar dat is gezocht naar een passend alternatief. Dit heeft geresulteerd in het gaan organiseren van een Zomerklas als pilot met als doel...

2025

App voor virtuele huisbezoeken en digitaal klantcontact

Vanaf begin 2020 was er, als gevolg van Corona maatregelen, vanuit de afdeling Sociale Zaken minder fysiek klantcontact mogelijk. Ook was het niet meer goed mogelijk om huisbezoeken bij de klanten af te leggen. Er is een app ontwikkeld om...

IJsselgemeenten 2022

Met wie heb ik (ID)contact?

Met IRMA of DigiD kan vertrouwelijke informatie in een chat-, telefoon- of videogesprek worden besproken. ID Contact draagt bij aan optimalere dienstverlening aan inwoners en burgers door geauthentiseerde communicatie.

2021

Doorbraak voor zelfstandigen in problemen

Een doorbraak realiseren voor zelfstandigen die administratief vastzitten door schulden en een incomplete boekhouding. Door inzet van de huisaccountant op basis van SROI-plicht is de hulp kosteloos.

Sociale Dienst Drechtsteden 2021