Praktijkvoorbeelden (5)

Filter resetten

Kort ritje? Da’s zo gefietst!

In het voorjaar van 2023 lanceerde het ministerie van IenW de fietscampagne ‘kort ritje, da’s zo gefietst’ . De campagne doet het goed: volgens een tussenevaluatie herkent 63% van de doelgroep de campagne, is de boodschap bovengemiddeld duidelijk en vinden...

Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat 2024

Burgers en Frietjes

De gemeenteraad Apeldoorn wil een laagdrempelig contact tussen inwoner en raadsleden/fractievertegenwoordigers. En nodigt iedereen uit voor een burger en een frietje. H et lijkt zo simpel. Maar is enorm waardevol.

2024

Vernieuwing online stadhuis

Gemeente Apeldoorn heeft haar corporate website op een innovatieve wijze vernieuwd. Door lef te tonen om de al prima online dienstverlening uit te breiden met informatie waar de inwoner naar op zoek is en die inspireert. En tegelijkertijd de bezoeker...

2023

Een helpende hand bij burgerinitiatieven

Stimuleren van burgerinitiatieven die de leefomgeving mooier, leuker, veiliger of socialer maken. Dat doet de gemeente Apeldoorn door financiële steun, door initiatiefnemers te verbinden met lokale partners en door bevordering van crowdfunding. Deze casus is finalist van #GemeenteDelers 2022.

2022

Vlog: gemeente Rijssen-Holten communiceert met inwoners in coronatijd

Gemeenten in Beeld - Vlog #7 Rijssen-Holten Medewerkers Karlijn Schabbink en Manon Koopman en wethouder Erik Wessels van de gemeente Rijssen-Holten, vertellen welke communicatiemiddelen zij inzetten om tijdens de coronacrisis contact te houden met de inwoners van de gemeente.

2020