De digitalisering van overheidsdiensten neemt toe, maar niet iedereen kan daar even goed mee uit de voeten. Gemeenten merken dit aan de toenemende vragen en verzoeken om hulp aan de balie en via de telefoon. De VNG lanceert een e-learning en daarnaast een nieuwe reeks trainingen voor KCC- en baliemedewerkers.
E-learning: leer in 45 minuten de basis
In onze e-learning van ongeveer 45 minuten leert u:
- Hoe u herkent dat een inwoner moeite heeft met de digitale overheid
- Hoe u hierover het gesprek aangaat
- Hoe u inwoners doorverwijst naar de juiste hulp
De gratis e-learning is beschikbaar op de projectpagina Geniusbar: ondersteuning voor KCC- en baliemedewerkers bij digitale hulpvragen.
Verdiepende training
Voor wie de theorie in praktijk wil brengen, biedt de VNG een gratis verdiepende training aan. Hierin leert u onder andere:
- Gesprekstechnieken om de hulpbehoefte van inwoners te verduidelijken
- Hoe om te gaan met weerstand en emoties
- Hoe u warm en efficiƫnt doorverwijst naar passende hulp.
In het voorjaar start een nieuwe reeks trainingen. Deelname is gratis. Meld u aan voor een van de volgende tata:
- 22 april in Eindhoven
- 8 mei in Utrecht
- 12 mei in Assen
- 19 mei in Amsterdam
- 2 juni in Rotterdam
- 5 juni in Zwolle