Om gemeenten en leveranciers te ondersteunen bij de implementatie van de SDG-verordening, heeft de VNG dit voorjaar een startpakket ontwikkeld. In deze online kennissessie lichten wij het startpakket toe aan ICT-relaties. De sessie is interessant voor leveranciers die met deze wetgeving te maken krijgen.
Agenda
MijnBerichten is een digitale service die gemeenten kunnen implementeren in hun MijnOmgeving. Deze service biedt de mogelijkheid om informatieve berichten te versturen aan inwoners. Bijvoorbeeld over een genomen besluit. Tijdens dit webinar laten we zien hoe MijnBerichten werkt.
In het schuldendomein zijn veel ontwikkelingen gaande die steeds vaker een ICT-component bevatten. Kenniscentrum Markt en Overheid en het programma Verbinden Schuldendomein nemen u mee in de ontwikkelingen en zoomen in op de onderdelen voor ICT leverancier.
Tijdens Share & Care-sessies delen gemeenten en leveranciers hun Wmebv-aanpak. We presenteren kennis, ervaringen en handige tips en tools met elkaar, en gaan met elkaar aan de slag met verschillende onderwerpen en knelpunten. Het doel: niet meer zelf het wiel uitvinden, maar elkaar delen wat werkt én niet.
Samen met gemeenten en leveranciers werkt de VNG aan MijnServices. Digitale services die de interactie tussen gemeente en inwoner verbeteren. Bent u benieuwd of de MijnServices iets voor uw gemeente zijn? Sluit dan eens aan bij een van onze heartbeatsessies, waarin we u meenemen in wat we ontwikkelen.
Tijdens de MeetUp gaan gemeenten, de VNG, en andere vakspecialisten vrij met elkaar in gesprek. Het doel is om kennis uit te wisselen, vragen te laten stellen en ervaringen te delen met betrekking tot de GIBIT. Deze MeetUp staat in teken van de nieuwe inkoopvoorwaarden voor camerasystemen.
Het i-Café is een interactief netwerkevenement waar zowel gemeenten als ICT-bedrijfsleven actuele kwesties in het gemeentelijk I-domein bespreken. Na afloop is er tijd om elkaar bij te praten.
De VNG organiseert een verdiepingssessie over de Wmebv zorgplicht, die sinds 1 januari 2024 van kracht is. De zorgplicht verplicht overheidsorganisaties om beleid te voeren op het bieden van passende ondersteuning bij het verkeer (de contacten) met burgers en bedrijven.
Samen met gemeenten en leveranciers werkt de VNG aan MijnServices. Digitale services die de interactie tussen gemeente en inwoner verbeteren. Bent u benieuwd of de MijnServices iets voor uw gemeente zijn? Sluit dan eens aan bij een van onze heartbeatsessies, waarin we u meenemen in wat we ontwikkelen.
De VNG organiseert vanuit het programma Omnichannel/MijnServices een hackathon rondom het verbeteren van digitale interactie met inwoners en ondernemers. Tijdens de feestelijke demodag aan het eind van de hackathon presenteren gemeenten en leveranciers hun prototypes en resultaten.